søndag 16. september 2012

Når fantasien får spillerom!

Det er søndag og bak meg ligger ei uke med mange gode øyeblikk.
Jeg har besøkt 6. trinn på 6 skoler i Larvik så langt. Det har vært hyggelig, ja gøy har det vært!
Vi har lekt med sanser og fantasi, vi har glemt alt som heter "dumt"- "feil" "- "går vel ikke ann det, vel" :-) Vi har ledd sammen, tenkt høyt sammen og gitt av oss selv til hverandre. Høst har vært tema, siden høsten er her. Og når jeg slutter av med å lese fra det de har skrevet, sitter de med øynene lukket og ser høsten, føler den og er i den.
Hender rekkes i været når jeg sier; - Rekk opp ei hånd de som er litt gledelig overrasket over seg selv i dag, som tenker, - hmmm, jeg hadde ikke trodde at jeg skulle klart det.... Og før jeg får fullført det jeg skal si, skjer det! Noen ganger er det kun noen få som rekker opp hånda og andre ganger er det mange. Men for hver eneste en, - så er det gull verdt. En følelse av mestring! Av å ha overrasket seg selv?
Og iblant sitter også noen igjen med en undring over sine egne tekster. Litt sånn, - hvor fikk jeg det fra?
Så flott! Fantasien tar en sving til venstre idet vi egentlig hadde tenkt å ta til høyre!!

Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov å bruke en tekst som er skrevet av en elev fra Hedrum barneskole. Ut fra tema høst, en lek med fantasi og sanser, ble dette til. Takk til deg som vil dele :-) 
EN VIND.

En vind blåser som et sommerfuglslag i mitt hjerte.
Bølgen i havet er som varme fra en gul planet.
Du kan brenne,
men aldri mitt hjerte, for min kjærlighet er uslåelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar