søndag 30. september 2012

Takk, ca 450 ganger TAKK!

Da tror jeg at jeg har regnet med dere alle!
Det vil si alle dere i 6. trinn på skolene jeg har besøkt i Larvik. Og så kommer lærere, Kulturskrinet og andre som har bidratt til at jeg har hatt 3 flott uker på jobb, takk til dere også.
Jeg har blitt vel mottatt overalt, møtt på skolegården og fulgt inn, troppet opp på personalrom for hyggelige gjensyn, muntre hilsner og i blant skikkelig ekstraservice!!
Det er vel knapt noen som ikke har fått med seg at denne forfatteren jobber best med en kopp kaffe i hånda:-) (En grei måte å trekke pusten på forresten) Og på Sky skole ventet dette meg mandag morgen.
En PANGSTART på uka!
Jeg er heldig, jeg er privilert som får holde på med dette, for det gir meg så mange gode øyeblikk som jeg ta med ta med videre. Vi har brukt skildringen i år. Skildret høsten. Og mens jeg går rundt å leser blir jeg imponert og inspirert. Noen ganger utbryter jeg; - Så flott sagt, hvordan kom du på det?                   




Vet dere forresten hva som skjer med trærne om  høsten?  De røyter som bikkja.                                                                                                                 
Når jeg viser frem noen av bøkene mine, hender det at det kommer kommentarer, som: - Den har jeg lest, men jeg visste ikke at det var deg da. Eller: - Den leste læreren for oss i 1. klasse. Eller:- Har du laget alle de? Jeg svarer: - Ja, jeg skrevet dem. - Å gratulerer!
Jeg får bli med på en oppdagelsesreise i elevenes tekster. Får møte noen som har vært på reise i mine tekster/ bøker, får en god kopp kaffe eller blir møtt med ei hånd som strekkes frem for å hilse. I blant et forsiktig og noe avventende smil, blir møtt med iver og iblant et lite sukk. Det er øyeblikk av alvor og andre hvor trillende latter fyller hele klasserommet, hvem kan ønske seg mer? Ikke jeg. 
Fredag var siste dag, nå ja, -Stavern og Langestrand, vi møtes senere! Det har vært høst i lufta på vei til jobb. På vei til Hvarnes, til Kvelde og til Larvik. Noen grå og våte, andre strålende og praktfulle slik bare en høstmorgen kan være. 
 
Takk til dere alle sammen!
                                                                                  
  

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar