fredag 18. november 2011

Hjemme igjen.

Så er jeg hjemme igjen etter 3 dagers besøk i Hedmark. Jeg har hatt 3 fantastiske dager på jobb. Fikk møte 8.9-10. trinn i Tolga, Os og Folldal. Det er alltid spennende å møte nye mennesker og nye grupper. Jeg føler meg ydmyk og så utrolig heldig som får reise rundt å formidle. For meg betyr det mye å møte mennesker som er i målgruppen jeg skriver for/ til. Og jeg synes jeg er så heldig som får disse oppdragene, Det er alltid spennende å lukke opp døra til et klasserom og gå i et møte med ukjente. Jeg vet hva jeg vil og hva jeg brenner for, men vil jeg nå frem? Iblant føler jeg at jeg klarer å inspirere, tenne en gnist og det gjør meg utrolig glad! Etter endt dag på Os skole kommer ei jente bort til meg, hun smiler og sier takk. Sier; - Dette var så bra, jeg har virkelig lært noe i dag, det var så gøy! Flott, svarte jeg, - supert, så gå hjem og skriv! Jeg er heldig!
Denne gangen, som hver gang har kamera vært med i veska. Og dette bildet du ser over her, tok jeg onsdag morgen på vei til Os skole da Kong Vinter pustet meg i nakken med 10 kalde mens jeg skrapt is av bilvinduene:-) Kaldt, men så utrolig vakkert!
Det som var litt spesielt denne gangen var at jeg faktisk fulgte i mine egne fotspor. Mine og Peder K. Bugges, rettere sagt. For 3 år siden besøkte vi disse skolene med vårt crossover -prosjekt " Ord tar form". Et spennende prosjekt hvor Peder, som er billedkunstner og jeg tar elevene med inn i en kreativ prosess, - en lek med farger, ord og form/ skulptur. Og da jeg kom på til Folldal skole igår viste det seg at elevene jeg møtte i 8. trinn hadde hatt besøk av oss den gangen. Så, vi var litt "gamle kjente" En smule trøtt i toppen, men glad og fornøyd kunne jeg takke for meg etter 3 økter på Folldal skole da klokka var 13.00. Jeg ble anbefalt å kjøre over Rondane på vei hjem, og... Fantastisk! Sola skinte og det var utrolig vakkert! Bare se!
Vakker natur, flotte lærere og elever, 3 dager som inspirerte meg og gav meg litt mer energi. Og om ikke lenge skal jeg nok en gang "ut på tur". Jeg skal til Bergen for aller første gang, gjett om jeg gleder meg! Det blir 2 hektiske og spennende dager for meg. Men først skal jeg ha noen dager her hjemme foran pc- en, - det var det manuset... Det som jeg snart skal sende ut på en ny reise. Kjenner at jeg er spent.
Men nå er det helg og en pust i bakken.
Takk til Turneorganisasjonen i Hedmark som nok en gang lot meg få komme til Hedmark, og takk til alle dere jeg fikk møte :-)

1 kommentar:

  1. Så flott å lese hva du har vært med på de siste dagene, Liz Bente! Og så nydelige bilder! Selv er jeg dypt inne i en skriveutfordring nå, så gjenstår det å se om jeg kommer gjennom nåløyet... Det er jo som du vet, ikke lett... men jeg jobber iherdig med saken! God klem til deg!
    P.S. Si i fra når du har litt tid en ettermiddag! Neste uke er jeg veldig opptatt - har en deadline å forholde meg til, men så letter det litt! :-)

    SvarSlett