onsdag 8. februar 2012

Og hva nå?

Foran meg på skrivebordet står min elleville Hopptimist og gjør noen hopp med et stor smil om munnen.
Jeg sitter foran pc -en og leker med bokstavene på tastaturet.
Ennå er det noen uker til jeg starter opp med forfatterbesøk og skriveverksted dette semesteret. Først ute er Sandefjord og skriveverksted for 7. trinn. Jeg gleder meg allerede. Dette opplegget er helt topp og jeg har vært så heldig at jeg har fått være med på dette flere år på rad nå. Elevene kommer til bibloteket og får en omvisning i ungdomsavdelingen og etter det er det 2 timers skriveverksted, og det er altså der jeg kommer inn i bildet. Er kjempespent på alle jeg skal få møte i år.
Men som nevnt, det er ennå noen uker til, så hva skal jeg bruke de ukene på? Jeg tror tiden er inne for å ta frem den slitte og noe fillete boka med stikkord, notater, avisutklipp og skriblerier.
- Det jeg kom på da...
- Og det jeg måtte få skrevet ned før jeg glemte det...
- Den setningen som fikk meg til å tenke på...
- Og den ideen, den ideen som plutselig bare poppet opp i hodet mitt da jeg kikket opp mot himmelen og så skyene, og...

Og hvem vet, kanskje to, tre ord, et bilde eller noen knapt leselige setninger skrevet ned i hui og hast, - vekker fantasien og...
I blant skal det ikke mer til før en legger ut på nok en reise i fantasiens verden, hvor nye mennesker og historier venter.
En hilsen til dere fra en optimist og en Hopptimist.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar