lørdag 3. november 2012

Min andre uke i Oslo

Jeg våknet mandag morgen til et fantastisk vinterlandskap, hvitt og vakkert. Jeg smilte og tenkte, -for en flott start på uka! Smilte helt til jeg kom ut og tok mine første skritt mot T- banen. Innen jeg var fremme hadde jeg glemt det vakre vinterlandskapet, jeg var mer opptatt av om de våte sokkene ville lage høylytte surklelyder når jeg entret klasserommet til første forfatterbesøk på Apalløkka skole. Det ville jo vært litt av en start! Kanskje jeg burde ta meg tid til å vri opp sokkene før jeg gikk inn? Søkkvåt og kald på beina gikk jeg av t-banen på Ammerud og begynte oppstigningen ( det går oppover, oppover og videre oppover) til skolen.
Jeg tror det var i den siste bakken jeg bestemte meg for at våte sokker og kalde føtter ikke skulle få knekke denne dama, - bare hun fikk seg en kopp kaffe!
Det tok ikke så lang tid før jeg glemte den noe " friske" starten på dagen. Det var ansiktene, smilene, latteren, kommentarene og følelsen av å være velkommen som fikk meg til å glemme det. 
Etter å ha møtt 3 klasser, gikk turen tilbake til byen hvor jeg gikk til innkjøp av gummistøvler. Så var det tid for en varm dusj og tørre sokker. Og med nye støvler var jeg klar ( skodd) for neste dag.
Tirsdagen kom og med den sola!





Snøkrystallene funklet i sollyset
og jeg tok fatt på oppoverbakkene med et smil. Jeg gledet meg til å møte to nye klasser og dagen skulle vise seg å bli like fin som gårsdagen, nye ansikt, nye møter, mange vennlige smil og gode opplevelser som jeg kan ta med meg videre. Så takk til alle dere på Apalløkka skole. Og...

Jeg skal forresten sørge for at hver klasse får sitt eksemplar av romanen " Ikke en gang til" Ett eksemplar fikk dere jo :-)

Onsdag var det Majorstuen skole jeg skulle besøke og turen til Oslo gikk med buss. Det hvite vinterlanskapet var nå blitt grått og vått. Bussen var forsinket og...
Den neste bussen jeg måtte ta for å rekke T-banen,den... Uff!
Takk for at dere hadde tålmodighet til å vente på meg! Tror jeg må ta en lite kurs i "Hvordan bruke kollektivt og likevel ha nok av tid" Finnes slike kurs tro? Uten kurs, men med onsdagen friskt i minne tok jeg bussen en time tidligere på fredag da jeg skulle tilbake til Majorstuen skole og møte to nye klasser. Og fredagen ble like hyggelig som onsdagen. Jeg takker for interessen dere viste, alle spørsmålene dere kom med  og ikke minst tilstedeværelsen! Nå som jeg er ferdig med to av tre uker, ( skal også tilbake et par dager senere i november) vet jeg at jeg vil komme med et ønske om å få  komme tilbake ungdomsskolene i Oslo igjen.

    

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar